Gverilski marketing – uspešna strategija z nizkimi stroški

Gverilski marketing, ki ga imenujemo tudi guerilla marketing, je marketinška strategija, ki teži k doseganju maksimalnega rezultata s čim manjšim denarnim vložkom. Za to vrsto marketinga so značilne nenavadne, presenetljive in celo šokantne taktike oglaševanja, ki so cenovno ugodne, vendar s svojo unikatnostjo in izvirnostjo privlečejo veliko pozornosti. Gverilski marketing kupce preseneti tam, kjer ga nikakor ne pričakujejo.

Oglasi na jumbo plakatih so morda resda opazni, vendar nekaj povsem običajnega in pričakovanega. Tudi oglasi v nabiralniku ali na televiziji so že globoko zakoreninjeni v naš vsakdanjik in nas skoraj ne morejo več presenetiti. Nekaj povsem drugega pa je, če nas oglas preseneti na povsem običajnem predmetu, kjer ga nismo pričakovali. To je na primer v rumeno prebarvan prehod za pešce, spremenjen v ocvrt krompirček ponudnika hitre prehrane, ali pa grmiček žive meje, ki kar naenkrat postane frizura na spodaj prilepljenem obrazu, in s tem reklama za frizerski salon. Gverilski marketing se lahko izvede tudi na tradicionalnih oglasnih površinah, ki pa so tako spremenjene, da nas bodo začudile in presenetile. Bistvo tega marketinga je namreč ravno v tem – da preseneti in s svojo zanimivostjo, kreativnostjo in nepričakovanostjo iz nas izvabi navdušenje, ki ga bomo hoteli deliti s prijatelji. Kdo ne bi delil fotografije ali videa inovativnega »gverilskega« oglasa ali o njem vsaj povedal naprej?

Dejstvo je, da smo ljudje postali nekako imuni na običajne in pogosto drage marketinške kampanje. Gverilski marketing je neposreden in ga vsak razume takoj, njegova izvedba pa je neverjetno preprosta in poceni. Seveda je predpogoj za to, da sploh začnemo z gverilskim oglaševanjem, izvirnost in kreativnost ideje. Bolj kot je naš oglas izviren, bolj si ga bodo ljudje zapomnili in delili na socialnih omrežjih, kar lahko pripomore k njegovi viralnosti. Z minimalnim vložkom lahko torej dosežemo veliko maso ljudi po celem svetu, ki si bo naš oglas ogledala prek spleta. To pa so sanje vsakega tržnika, kajne?